Esplai a l'escola

  • Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font

Coordinadors i coordinadores

Correu electrònic Imprimeix PDF

Funcions del coordinador o coordinadora d'extraescolars de centre en l'àmbit organitzatiu

El coordinador/a de cada centre és la persona encarregada de vetllar pel bon desenvolupament del programa en el seu centre educatiu. Aquest/a serà designat/da pel MEV.

Les seves funcions són:

  • Coordinar-se amb la persona responsable de l'AMPA.
  • Facilitar la comunicació entre pares i mares i monitors i monitores.
  • Participar, si cal, en el procés de difusió i inscripcions durant l'inici de curs.
  • Preveure i donar sortida a les incidències (baixes, absències, faltes ... )
  • Control global d'assistències.
  • Supervisar les programacions de les diferents activitats.
  • Gestionar adequadament els materials.
  • Control i seguiment del pressupost.
  • Organitzar conjuntament amb la coordinadora general els horaris, monitors, grups, etc.
  • Coordinar els monitors/es del centre acollit al programa d'extraescolars.
  • Elaboració de materials de suport.
  • Vetllar perquè s'elaborin els informes d'inici de curs i realització de la memòria final.
  • Assistir a les reunions de la comissió d'extraescolars de centre.
  • Vetllar pel bon ús  del diari del monitor.
 

Com cada any, durant el mes de desembre, en el context del programa Esplai a l'escola, es van dur a terme les jornades de formació per a tots els monitors/es i coordinadors/es que treballen a les 14 escoles que participen al programa.

L'objectiu d'aquestes jornades és oferir als educadors/es una formació continuada així com ampliar els recursos dels quals disposen.

Enguany, els monitors/es i coordinadors/es, van poder participar a les següents sessions de formació:

Treball de contes amb infants. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • Narració de contes.
  • El treball amb infants dels contes durant el curs.
  • Creació de tallers amb infants.

La formació va estar impartida per l’animador infantil i educador, Carles Cuberes. (www.carlescuberes.com).

Cuinem Contes. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • La vinculació de la cuina a eixos d’animació.
  • Elaboració de receptes senzilles.
  • Promoció d’una alimentació saludable.
  • Seguretat i higiene

La formació va estar impartida per l’animador, educador, tècnic en manipulació  d’aliments i formador, Sergi Gil.

Esport i Esplai. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • La vinculació del món de l’esport a l’educació en el lleure, tenint en compte l’educació en valors.
  • La diferència entre la competició i la competitivitat.
  • El paper de l’educador/a en les competicions.
  • Dinàmiques i jocs  per potenciar  la cooperació entre infants

La formació va estar impartida per l’educador i formador de jocs, Eduard Valls.

Informàtica amb infants. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • L’infant i les noves tecnologies.
  • Com treballar les sessions d’informàtica amb els infants.
  • Com vincular la informàtica a un eix d’animació.
  • La recercar de recursos educatius informàtics per a infants.

La formació va estar impartida per la pedagoga i coordinadora general d’Esplai a l’escola, Anna Pons.

L’atenció als infants en entorns amb diversitat cultural. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • Potenciació de l’àmbit de les relacions.
  • L’avaluació dels prejudicis de l’educador.
  • Interculturalitat.

La formació va estar impartida per l'antropòleg,  educador i formador Martí Galofré.