Esplai a l'escola

  • Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font
Home AMPA Funcions

Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA)

Correu electrònic Imprimeix PDF

Funcions de l'AMPA en l'àmbit organitzatiu

  • L'AMPA ha de garantir la cobertura de responsabilitat civil mitjançant una pòlissa d'asegurança.
  • Es fa càrrec de la planificació general de les activitats, en el si de la comissió d'extraescolars de centre, amb el suport del MEV i la resta de membres que formen part d'aquesta comissió: la direcció del centre, l'Ajuntament i el coordinador/a de les extraescolars del centre.
  • S'implica activament i en la mesura del que li sigui possible en la gestió dels processos de difusió i inscripció.
  • Col·labora en el control de les incidències i informació a les famílies del centre.
  • Assisteix a les reunions que convoquin els diferents òrgans on estiguin representats.
  • Estableix les vies de comunicació amb els diferents col·lectius o òrgans de gestió del programa.
  • Formalitza  els acords entre l'AMPA i el MEV i atén les obligacions econòmiques i contractuals que se'n derivin.
  • Convé amb l'Ajuntament les clàusules per les quals es regeixen les activitats extraescolars que hagi pactat la comissió d'extraescolars del centre.
  • En el cas que un centre no tingui operativa cap associació de mares i pares, els òrgans de gestió del programa acordaran amb el centre educatiu (consell escolar i equip directiu) la formalització d'acords.
  • L'AMPA ha de designar un/a representant de la seva mateixa junta que es responsabilitzi de les activitats extraescolars.Les funcions d'aquest/a representant són:
  • Cal que estigui localitzable pel coordinador/a d'extraescolars del centre per poder fer front a qualsevol incidència.
  • Periòdicament, valorarà les activitats i el seu grau d'acceptació per part dels pares i mares i n'informarà la comissió permanent, quan es requereixi, d'acord amb els criteris de la comissió general de seguiment i la del mateix centre.
  • Mantenir informada la Junta de l'AMPA del funcionament de les activitats.
  • Estar en contacte amb el coordinador o coordinadora d'extraescolars del centre i amb la coordinadora general del programa.
 

Com cada any, durant el mes de desembre, en el context del programa Esplai a l'escola, es van dur a terme les jornades de formació per a tots els monitors/es i coordinadors/es que treballen a les 14 escoles que participen al programa.

L'objectiu d'aquestes jornades és oferir als educadors/es una formació continuada així com ampliar els recursos dels quals disposen.

Enguany, els monitors/es i coordinadors/es, van poder participar a les següents sessions de formació:

Treball de contes amb infants. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • Narració de contes.
  • El treball amb infants dels contes durant el curs.
  • Creació de tallers amb infants.

La formació va estar impartida per l’animador infantil i educador, Carles Cuberes. (www.carlescuberes.com).

Cuinem Contes. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • La vinculació de la cuina a eixos d’animació.
  • Elaboració de receptes senzilles.
  • Promoció d’una alimentació saludable.
  • Seguretat i higiene

La formació va estar impartida per l’animador, educador, tècnic en manipulació  d’aliments i formador, Sergi Gil.

Esport i Esplai. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • La vinculació del món de l’esport a l’educació en el lleure, tenint en compte l’educació en valors.
  • La diferència entre la competició i la competitivitat.
  • El paper de l’educador/a en les competicions.
  • Dinàmiques i jocs  per potenciar  la cooperació entre infants

La formació va estar impartida per l’educador i formador de jocs, Eduard Valls.

Informàtica amb infants. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • L’infant i les noves tecnologies.
  • Com treballar les sessions d’informàtica amb els infants.
  • Com vincular la informàtica a un eix d’animació.
  • La recercar de recursos educatius informàtics per a infants.

La formació va estar impartida per la pedagoga i coordinadora general d’Esplai a l’escola, Anna Pons.

L’atenció als infants en entorns amb diversitat cultural. Aquesta formació va tenir en compte les necessitats específiques de:

  • Potenciació de l’àmbit de les relacions.
  • L’avaluació dels prejudicis de l’educador.
  • Interculturalitat.

La formació va estar impartida per l'antropòleg,  educador i formador Martí Galofré.